مزایا و معایب زندگی در اتاوا
نوشته شده توسط : aplo

کانادا کشوری بسیار پهناور است و به‌نظر می‌رسد یافتن شهری مناسب برای زندگی در این کشور کار دشواری باشد. زندگی و کار و تحصیل در کانادا نیز مانند دیگر کشورهای دنیا مزایا و معایبی دارد؛ اگر به‌دنبال یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان هستید که آرامش شهرهای کوچک را داشته باشد، شهر اتاوا (ottawa) بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

اتاوا پایتخت کاناداو چهارمین منطقه شهری بزرگ در کانادا است، که در شرق جنوب انتاریو، نزدیک شهر مونترال و مرز ایالات متحده است. مهاجرت به شهر اتاوا مزایای بسیاری دارد. دراین شهر فرصت های زیادی برای درگیر شدن در ورزش ، هنر و سایر فعالیت های جامعه وجود دارد. اتاوا شهری دوست دار محیط زیست و سبز است که فضای سبز و پارک های فراوانی دارد.

تاریخچه اتاوا

اتاوا با گاتینو و کبک هم مرز است که با یکدیگر منطقه پایتخت ملی (NCR) را تشکیل می‌دهند. این شهر در سال 1826 به نام بی‌تاون (Bytown) تأسیس شد و در سال 1855 به اتاوا تغییر نام داد و به مرکز سیاسی و فنآوری کانادا تبدیل شد. این فرانسوی ها بودند که در ابتدا استان انتاریو را کشف کردند، جایی که اولین مأموریت ها و پایگاه های تجاری را تأسیس کردند 

اولین لشکر کشی اروپا به اتاوا در سال 1535 اتفاق افتاد، زمانی که ژاک کارتیه یکی از کشتی های خود را به بالای رودخانه اتاوا فرستاد. جمعیت اتاوا در حدود یک میلیون نفر می باشد. از آنجا که شهر اتاوا محل مناسبی برای مهاجران ایرلندی و فرانسوی های مسیحی بود امروزه شاهد شهری با چندین ملیت مختلف هستیم.

مزایای زندگی در اتاوا

در اتاوا، پایتخت کانادا، بهترین جاذبه ها، جشن ها و عطر و طعم های این کشور را کشف می کنید. در واقع شما می توانیدهمه کانادا را در یک مکان تجربه کنید. مهاجرت به شهر اتاوا مزایای بسیاری دارد. درادامه، برخی از مزایای زندگی در اتاوا توسط دفتر مهاجرتی اپلو برایتان آورده شده است:

1_ کیفیت تحصیل و آموزش در اتاوا

مهاجرانی که به اتاوا مهاجرت می کنند خوشحال خواهند بود که این شهر ازآموزش انگلیسی و فرانسوی با کیفیت بسیاربالا در سیستم دولتی برخوردار است. در واقع مدارس در اتاوا از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و به طور متوسط ​​دانش آموزان در اتاوا در زمینه های خواندن، نوشتن وریاضیات سطحشان بالاتر از میانگین استان است. دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه دو زبانه انگلیسی-فرانسوی در جهان است.

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کانادا و شانزدهمین دانشگاه برتر جهان در زمینۀ بهداشت عمومی است. در میان ساکنان شهرهای دیگر کانادا، ساکنان اتاوا بیشترین مدرک دانشگاهی دکتری را باتوجه‌به جمعیت این شهر دارند. افزون‌براین، تعداد مهندسان و پژوهشگران اتاوا بیشتر از شهرهای دیگر است.این شهر دارای دو دانشگاه اصلی یعنی دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون می باشد.

2_ ثبات اقتصادی در اتاوا

اقتصاد مقاوم اتاوا دو بخش عمده را شامل می شود – فناوری پیشرفته و دولت فدرال. هر دو بخش شغل هایی پردرآمد برای کارمندان در یک محیط نسبتاً پایداررا ارائه می دهند. در کل اتاوا شهری آباد و دارای اقتصادی نسبتاً پایدار است. اما مانند سایر شهرها، اقتصاد آن تحت تغییرات جمعیتی ، اجتماعی و فناوری قابل توجهی قرار دارد.

تنوع اقتصادی پایین اتاوا نشان دهنده تمرکز مشاغل در بخش خدمات عمومی است که ناشی از نقشی است که دولت فدرال در اقتصاد شهر بازی می کند. در واقع در اتاوا نابرابری درامد نسبتاً کمی وجود دارد. به دلیل اقتصاد خوب و ثابت، نرخ بیکاری در اتاوا بسیار پایین می باشد و بیش از ۵۰۰ هزار شغل در این شهر وجود دارد.

 ادامه مطلب کار در اتاوا





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: